Comunicat sobre l'acord de govern entre Esquerra i Junts per Catalunya

18-05-2021

L’Executiva Nacional de SI, reunida en sessió extraordinària el dimarts 18 de maig de 2021, davant la proposta d'acord de Govern i Legislatura entre Esquerra Republicana i Junts per Catalunya, manifesta el seu desacord amb el document «Acord de Govern».

En aquest sentit, el considera inconcret, mancat d’objectius clars i buit del contingut de com FER EFECTIVA LA REPÚBLICA.

Considerem que la unitat per la unitat és una fal·làcia quan aquesta no té per objectiu clar i determinat FER LA INDEPENDÈNCIA.

Solidaritat manifesta el total desacord amb l'afirmació continguda al document segons el qual "Compartim que només un referèndum d’autodeterminació acordat amb l'estat espanyol pot substituir el mandat polític del referèndum de l'1 d'octubre de treballar per fer real la República catalana" . L'afirmació d'un referèndum acordat ens semblava un debat superat i és totalment contrari al mandat de l'1 d'octubre.

Solidaritat no donarà suport a cap partit o coalició per continuar fent autonomisme "sine die", amb arguments buits amb el pretext de la unitat, un nou referèndum o una mesa de diàleg que sabem que no porta enlloc.

Cordialment.

Executiva Nacional de Solidaritat per la Independència

Podeu descarregar-vos el comunicat fent clic aquí.

Publicacions relacionades: Comunicat sobre l'acord JUNTS-PSOE Comunicat sobre la dissolució de l'Assemblea de Representants Comunicat de SI sobre les eleccions espanyoles Roger San Millán és entrevsitat a 'Espais de diumenge' Comunicat en motiu de la Diada Nacional 2022 Comunicat sobre els primers sis mesos de l'Acord de Govern entre ERC i Junts Us emplacem a fer-vos apoderats i apoderades de Junts per Catalunya Resultat de la consulta a presentar-se SI amb Junts i Demòcrates de Catalunya SI planteja a la militància presentar-se a les eleccions amb Junts i Demòcrates Entrevista a Josep Gonzàlez i Gil, exalcalde de Rasquera de Solidaritat