Comunicat sobre la dissolució de l'Assemblea de Representants

31-08-2023

El Consell de la República té el potencial per esdevenir una eina per assolir la independència. El fet de ser un entitat registrada fora de l’estat espanyol en dificulta el control per part de les forces repressives espanyoles. També compta amb lideratges coneguts que tenen la responsabilitat i una segona oportunitat per acabar la feina de l’Octubre del 2017. A aquest potencial s’hi va afegir la creació de l’Assemblea de Representants, que va obrir el Consell a la democràcia directa, va instaurar-ne un contrapoder legítim i va permetre la suma de moltes energies canalitzades en el mateix objectiu, la independència de Catalunya.

Els resultats de l‘acció del Consell no han estat a l’alçada de les expectatives i les necessitats generades. És per això que no es pot entendre la dissolució de l’Assemblea més que com una nova mala notícia. A la pèrdua de representativitat, de qualitat democràtica, i de potencial humà, s’hi afegeix el moment escollit, coincident amb les negociacions dels partits catalans per tornar a investir un president espanyol (sic), sense la mínim intenció de reconèixer el Primer d’Octubre o el Dret d'Autodeterminació de Catalunya, ni d’establir el repartiment d’actius i passius entre l’Estat Espanyol i l’Estat Català, que és el que únicament s’hauria de negociar amb Espanya. Amb aquesta decisió de dissolució s’ha generat perplexitat i frustració, sense que, de les explicacions donades, sigui possible d’escatir-hi cap guany en una acció tan expeditiva.

Solidaritat per la Independència vol agrair la feina feta pels Representants electes, tot encoratjant-los a seguir en la lluita per l'alliberament nacional. Tota l’ajuda en qualsevol àmbit és poca, davant un estat conscient de la seva força bruta, i amb una direcció independentista que el mínim que es pot dir és que està desorientada. És l’hora de redoblar els esforços. Nosaltres hi som.

Fins a la Victòria

Executiva Nacional

Solidaritat Catalana per la Independència

Publicacions relacionades: Comunicat sobre l'acord JUNTS-PSOE Comunicat de SI sobre les eleccions espanyoles Comunicat en motiu de la Diada Nacional 2022 Comunicat sobre els primers sis mesos de l'Acord de Govern entre ERC i Junts Comunicat sobre l'acord de govern entre Esquerra i Junts per Catalunya Comunicat envers el COVID-19 i les decisions preses pel Gobierno Comunicat sobre l'acord ERC-PSOE Comunicat sobre la sentència contra els ostatges polítics Comunicat envers les eleccions espanyoles del 28A Posicionament sobre la nova presidència del Govern