Comunicat de SI sobre les eleccions espanyoles

8-07-2023
Des de l’octubre del 2017, l’independentisme conseqüent ha hagut de resignar-se a la teranyina que s’ha anat teixint entre decisions dolentes i decisions pitjors, en aquest joc de suma zero on ens han abocat les renúncies de l’autonomisme, la voracitat espanyolista, i la indiferència europea.

La ponència política aprovada en el nostre darrer Congrés pels adherits del partit dona el mandat a l’Executiva per fer una crida activa a l'abstenció en les properes eleccions espanyoles. Som plenament conscients del balanç delicat entre pros i contres de la participació o abstenció política en tots els espais possibles. I els preus a pagar de cada decisió.  Però l’anàlisi que en fem ara és constatar que és el xantatge emocional dels partits catalans i el cultiu de la por adobat pel sistema espanyol, el que ens ha lligat a una cadena autodestructiva. Aquesta cadena s’ha de trencar.

Malgrat això, l’abstenció feta exclusivament com un càstig als partits del sistema català seria un error, una simple descàrrega de les frustracions de l'independentisme. És una decisió arriscada, que pot produir vertigen i que genera dubtes legítims. No hi pot haver mitges tintes. Suposa la destrucció de la zona de confort de l’autonomisme. És necessari, doncs, que l’abstenció no es quedi simplement en un gest de rebel·lia momentani, sinó que també impliqui un compromís personal de cadascú per rellançar l’independentisme des d’una posició més lliure, sense cadenes emocionals o partidistes. Cal l’empenta de tots nosaltres per a construir un espai potent que sigui capaç de desallotjar l’autonomisme i l’espanyolisme de les institucions catalanes, que aposti per la via unilateral i el llegat del Referèndum. Cal sumar-hi el coratge i la tenacitat per dur la determinació i l'ambició als llocs de poder catalans, només així serem capaços de complir amb el mandat del Primer d’Octubre i esdevenir una Nació independent i lliure.

Estem en moments de decisions difícils on es vol enterrar l'independentisme sota la por i la resignació. Depèn de tots nosaltres esberlar el sostre de vidre que ens ha tenallat aquests darrers temps. Estem convençuts que en serem capaços.

Fins a la Victòria

Publicacions relacionades: Comunicat sobre l'acord JUNTS-PSOE Comunicat sobre la dissolució de l'Assemblea de Representants Comunicat en motiu de la Diada Nacional 2022 Comunicat sobre els primers sis mesos de l'Acord de Govern entre ERC i Junts Comunicat sobre l'acord de govern entre Esquerra i Junts per Catalunya SI planteja a la militància presentar-se a les eleccions amb Junts i Demòcrates Resultats de les primàries per escollir els candidats per les eleccions del 14 Comunicat envers el COVID-19 i les decisions preses pel Gobierno Comunicat sobre l'acord ERC-PSOE Comunicat sobre la sentència contra els ostatges polítics